over mij

wie ben ik?

Laat ik mij eerst even aan u voorstellen

Ik ben David Mulders, 40 jaar en woon samen met mijn partner.

Na het behalen van mijn MDGO-VZ-diploma in 1999 begon mijn loopbaan als oproepkracht in de gehandicaptenzorg. Waar ik in een kleinschalig woonbegeleidingscentrum voor mensen met een meervoudige beperking mocht werken. Een leuke en leerzame tijd.
Eind 1999 kreeg ik een aanbod om als verzorgende aan de slag te gaan in een zorgcentrum. Omdat er geen zicht was op een vaste aanstelling in de gehandicaptenzorg en ik mijn toekomst wilde gaan opbouwen, nam ik met beide armen dit aanbod aan.
Als snel merkte ik dat het werken in de ouderenzorg niet zo mijn ding was. Ik verlangde terug naar het werken in de gehandicaptenzorg. Inmiddels een jaar verder, werd ik er attent opgemaakt dat er een vacature beschikbaar was voor een assistent begeleider binnen het woonbegeleidingscentrum waar ik als oproepkracht had gewerkt.
Ik solliciteerde en werd aangenomen.

Gedurende mijn werkzame jaren in de gehandicaptenzorg veranderde de samenstelling van de doelgroep. Er kwamen mensen met een niet aangeboren hersenletsel wonen in het begeleidingscentrum. Dit maakte mij op dit vlak handelingsverlegen en na enige aanmoedigen besloot ik mij verder te scholen om deze doelgroep goed te kunnen begeleiden en ondersteunen.
Het was ook gedurende deze periode dat ik toekomstige beroepskrachten mocht begeleiden tijdens het doorlopen van hun stageperiodes, dat ik bij mijzelf constateerde dat iets in mij was geraak. Het begeleiden van toekomstige beroepskrachten sprak mij erg aan omdat het beroep deed op mijn kwaliteiten. Ik had het verlangen om kennis te willen overdragen en wilde dit verder onderzoeken.

Ik besloot een lerarenopleiding te volgen die goed aansloot op mijn vooropleidingen en mijn werkervaring en kwam uit bij de opleiding tot Docent Zorg en Welzijn. Deze opleiding heb ik met goed succes weten af te ronden. Hetgeen ertoe heeft bijgedragen dat ik de overstap naar het onderwijs heb kunnen maken.

Sinds 2009 ben ik werkzaam als docent Zorg en Welzijn op een VMBO-school. Ik geef les binnen het profielvak Zorg en Welzijn.
Naast mijn lesgevende taken, vervul ik tevens het mentorschap en mag ik de aan mij toevertrouwde leerlingen begeleiden in het behalen van hun diploma. Gedurende mijn onderwijscarrière heb ik steeds meer mogen ontdekken en ervaren dat mijn kracht ligt in het coachen/begeleiden van individuen.

Gedurende mijn onderwijsloopbaan heb ik niet stil gezeten. Zo heb ik een tweede lesbevoegdheid behaald en heb ik meerdere cursussen gevolgd om mij zowel op professioneel als persoonlijk vlak verder te bekwamen.
Zo heb ik in Friesland bij Tea Adema de kindercoachopleiding gevolgd, alsmede de training 'Ik leer leren'. Daarnaast heb ik cursussen gevolgd op het gebied van faalangstreductie en weerbaarheid, beelddenken en BrainGym.

Vanuit persoonlijke interesse heb ik kennis gemaakt met het Enneagram, hetgeen mij heeft gefascineerd en doen besluiten om mij hierin verder te verdiepen. Zo heb ik bij Willem Jan van de Wetering, de autoriteit in Nederland op het gebied van persoonlijke ontwikkeling op basis van het Enneagram, meerdere opleidingen gevolgd. Tevens ben ik aanraking gekomen met het fenomeen 'opstellingen'. Ook dit heeft mijn interesse gewekt en heeft er toe bijgedragen dat ik mij hierin verder heb geschoold.

Vanuit de behoefte om iets met al die kennis te doen en daarmee iets voor ander te kunnen betekenen heb ik besloten om een eigen praktijk gericht op coaching op te zetten.  Essennea is hiervan het resultaat.